miercuri, 6 noiembrie 2013

Sofia Vicoveanca

  "Sofia Fusa, după numele părinților, s-a născut în septembrie ‘41, în nordul Bucovinei, undeva dincolo de sârma ghimpată, spune cu strângere de inimă. În Toporăuti, mai exact, un sătuc de vis ce-a încăput, din ‘40, pe mâna rușilor. „Copilăria mea a fost foarte tristă“, continuă cu amar. „Părinții mei erau înstăriți, aveau prăvălie, cai, pământ, pomi fructiferi. Eram foarte mică când tatăl meu a fost închis și a stat mulți ani prizonier la ruși. Iar mama, pentru că a rămas numai cu mine, a îngropat toate bunurile, toată bruma muncii, și m-a luat în brațe ca să ne refugiem la o matușă, în partea românească a Bucovinei, în Vicovu de Jos, sperând că se vor liniști apele și ne vom întoarce apoi acasă. Ei bine, nu a fost așa."

http://www.revistatango.ro/celebritati/interviuri/sofia-vicoveanca-cu-barbatul-meu-n-am-trait-o-iubire-nebuna-1387.html





 Sunt mai mult decât onorat de primirea acestui volum, Doamna Sofia Vicoveanca! Vă mulțumesc!

8 comentarii:

  1. interesant interviu
    nu stiam ca citesti reviste cu povesti de dragoste
    pe vremuri nu-ti placeau

    RăspundețiȘtergere
  2. :) așa o fi, nici pe acesta nu l-am citit!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu stiu de ce, dar este singura interpreta de muzica populara care mi-a placut. Nu stiu mare lucru despre ea - si nu conteaza! - dar imi place pur si simplu!
    Zile fericite iti doresc, depozit de comori ce esti :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru mine nu e singura, nu este nici "cea mai îndrăgită" dar este în top 10!
      Cred că s-a impus prin originalitate și prin continuitate!
      Mulțumesc, la fel și ție!

      Ștergere
  4. mi-a placut intotdeauna sofia, cantul ei, prezenta ei care emana multa frumusete sufleteasca, modestie, si simplitate. stiam ca scrie poezii, dar recunosc ca n-am citit inca nimic scris de ea.
    ma bucur pentru ea si ma bucur si pentru tine, pentru ca ai fost daruit cu o carte de versuri...:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Doamna Sofia este una dintre preferatele mele. Admir la ea, în afară de arta cântului, lipsa de infatuare, ținuta demnă și refuzul de a face comprmisuri

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vocea ei cred că ne-a uluit pe toți! Și mi-a mai plăcut rezonanța arhaică a cântecelor domniei sale, par culese din perioada Cucuteni sau cel puțin din vremea bejeniei din fața spahiilor!

      Ștergere