miercuri, 6 noiembrie 2013

Istoria românilor

  Grea sarcină mi-am luat cu Levantul ăsta... Am transpirat de parcă am săpat contra-cronometru locașul individual de tragere! Pe cât e de frumos la citit, savuros, îmbătător, pe atât de înnodător de limbă este... mai ales când cetitul cărților cu voce tare nu este trecut ca domeniu de activitate al firmei!
  Așa cum zice și anamariadeleanu în comentarii, cartea este o adevărată beție de cuvinte vechi! Îmi scot pălăria în fața autorului, care "toarnă-n formă... veche limba veche și-nțeleaptă"!
  "Poem cinematografic"? Cel puțin, anamariadeleanu, cel puțin! Dacă ai văzut "Cei trei mușchetari" în varianta modernă înseamnă că ești de acord cu mine că bătălia aeriană de deasupra turnului Colței a fost scenariul transpus pe peliculă! Am adunat un morman de imagini, videoclipuri și filme din care să tai scene care să se lipească pe text! "Vise, fiul meu, vise...", îmi zic în barbă! Numai cetitul m-a spetit, d-apoi regia și montajul? Las pe alții! Am să încerc să aduc aici cele mai frumoase scene din film, pentru că film este, nu poem! Este mai frumos decât "Stăpânul inelelor", este mai savuros decât "Motanul încălțat", este mai spectaculos decât "John Carter from Mars"! Ar fi culmea să mă iau cu ăștia la trântă când eu abia bâigui dar "mă dau modest", zice-se... Punct!