duminică, 14 iulie 2013

Pentru onor, înainte!

Defilează transmisioniştii!

"Punct şi linie", sau istoria pe scurt!


Noi am mâncat Matrix cu pâine!

Noi stăpâneam "celula" aflată la baza oricărui PC de astăzi, informaţia digitalizată, "da şi nu", "impuls de curent - impuls fără curent" sau, cum se spune azi, 1 şi 0... Noi digitalizam... cu degetele!
 

Aveam laboratoare moderne...

Dar, cum-necum, ne-am făcut datoria! Avem printre noi generali pentru care ridicam cupa cu şampanie
şi curieri care au ajuns dincolo, pentru care lăsăm câţiva stropi de vin să picure în iarbă...

Transmisionişti v-aliniaţi! 
Transmisionişti, DREPŢI! 
Pentru onor, înainte!

12 comentarii:

  1. Laboratoarele voastre faceau toti banii! Lumina naturala, aer curat...
    Buna dimineata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      categoric faceau toti banii! imi aduc aminte cand am mers "la specializare" in poligon, iarna, cu bocancii cu gauri in talpa! mi-am pus eu cartoane pe post de branturi dar tot mi-au inghtetat picioarele de nu-mi venea sa cred... colegul si prietenul Ioan A. stie ce chinuri au urmat, cum gemeam de durere dimineata, cand trebuia sa misc piciorul drept... am scapat (temporar) doar cu infiltratii cu boicil! dar, asa cum zice anonimul, eram tineri, puteam, treceam peste, ba seara mai si radeam!
      Servus!

      Ștergere
  2. Da. Faceau.... Somoza, Porumb, Iepurasul (Dascalu). Ce bani? Vai mama noastra.Daca ai fi fost acolo nu mai apreciai lumina, aerul, etc. Dar a fost frumos, eram tineri si uitam repede. SALUT PE TOTI, SI UN GAND PIOS PENTRU CEI CE NU MAI RASPUND LA APEL.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule Anonim,sint de acord ca tot ce s-a construit in Romania s-a facut in primul rind cu armata.Dar dupa ce ai terminat cu Scoala militara si Liceul militar si ai ajuns la post nu nu a fost la fel de greu.
      Pe de alta parte,la cules,la cai ferate,la cosntructii si nenumarate alte parti au fost si elevi si studenti si de pe la intreprinderi care in afara de ceva mincare n-aveau nimic altceva.Nu haine asigurate,nu incaltaminte asigurata,nu solda,nu grade cu tot ce mai aduceau ele.

      Ștergere
    2. raspuns pentru Anonim: servus! bucuros de vizita!
      Doamne-ajuta si sa ne salutam cat mai multi ani de acum incolo!

      Ștergere
    3. Pentru fosile: mie nu mi se pare un comentariu acid, cel al anonimului! :) este doar o alta "conjugare" a expresiei "facea toti banii"! replica ta nu este la acelasi palier! nici noi nu aveam nimic, atunci, ca elevi! nici tu nu mai culegeai porumb, cand ai ajuns inginer!
      explicatia mea pentru cei ce au atitudinea ta (si toti o au, absolut toti!) este urmatoarea: la terminarea scolii generale voi nu ati vrut sa mergeti la liceul militar, pentru ca era greu, foarte greu; la terminarea liceului voi nu ati vrut, in niciun chip, sa urmati scoala militara, stiind ca e infernala! dupa terminarea stagiului militar obligatoriu iarasi era o sansa de a ramane in cadrul armatei, dar toti soldatii si gradatii fugeau ca din pusca din si de armata, scuipand in urma si injurand cu un cor de guri; ultima sansa era "esalonul sanatos al societatii", muncitori pana in 30 de ani, membri de partid, care la fel, radeau cu gura pana la urechi de noi, apevistii, si de "frigiderele noastre pline"... (aluzie la injuraturile primite, evident!); nu spun povesti, am facut parte din comisiile de recrutare a elevilor si tinerilor pentru invatamantul militar! dupa ani si ani, cand ne reintalneam, cei mai multi spuneau cu amaraciune: am fost un prost... mai bine urmam cariera militara!
      stii care e culmea, Alex? Am fost priviti de sus si ironizati de catre studentii generatiilor noastre, am fost injurati de toate generatiile de soldati, suntem injurati si acum, pensionari!
      o cariera de invidiat!
      as face schimb cu tine oricand; nu mi-a placut armata, m-a dus tata la liceul militar, dar mi-am facut datoria!
      restul - sanatosi sa fim!
      doamne-ajuta!

      Ștergere
    4. Gresesti, dar n-aveai de unde sa stii.
      Am incercat la Militara de muzica, dar n-am trecut de o grasa care ma tinea de oua si ma punea sa tusesc.
      N-am facut armata pentru ca dupa doi ani de verificari medicale- si stii cum se faceau- mi-au dat livretul cu scoatere din evidente.Inima.
      Stiu si poate sint multi care nu stiu asta, ca voi ati cotizat intr-un fond special, propriu de pensii care sa justifice pensiile pe care le aveti si ca nu este vina voastra ca dupa 1989 s-a "dizolvat" acest fond si sinteti platiti de la buget ca toti ceilalti, de unde si discutiile.
      I-am respectat intotdeauna pe cei care isi faceau datoria, pentru ca m-am inscris si eu printre ei si imi fac si acum datoria pentru ca asa stiu, dar... parca degeaba.
      Sa inteleg ca Anonimul este un fost coleg de-al tau,de aceea ai raspuns in locul lui?
      Adica nu dramatizeaza cei care au muncit la hidrocentrale, nu dramatizeaza minerii, petrolistii si inca multi altii ?
      Te-a dus tatal tau si ai urmat cariera impusa, dar ai fi putut renunta sa devii inginer sau profesor .Nu inseamna ca nu ti-ai fi facut datoria, ci doar ca ai fi facut ce iti place.

      Inca o data:Respect !
      Pentru cei care mai sint si pentru cei care au fost.

      Ștergere
    5. Sper ca nu e polemica, e dialog; oricum nu mi-am propus sa conving pe cineva, oricum nu am decat de accepatat deciziile guvernantilor si injuraturile celorlalti. oricum nu am fost de acord cu debandada ca de boschetari a manifestatiilor organizate de "rezervisti", mai mare rusinea...
      Cred ca si tu gresesti.
      atunci un ajutor de mecanic de locomotiva avea mai mult decat mine si nu m-a deranjat niciodata, nici atunci, nici acum; sincer nu stiu cat avea un inginer, un profesor sau un medic, cred ca depindea si de grupa de munca, de ramura, etc, dar VENITUL CUMULAT era intotdeauna mai mare... eu nu am vazut medc fara masina si fara concediu la mare, eu am facut TOATE concediile in porumb la tata, cu sapa in mana!
      dar nici asta nu e important.
      Alex, eu aveam 3000 pe luna si cand munceam 8 ore pe zi si cand munceam toata luna, zi si noapte, nu contau serviciile, sarbatorile, la noi nu era spor de noapte, de duminica, ore suplimentare sau mai stiu eu ce.
      si in aplicatii nu mai conta gradul, eram maior si impingeam autostatia de transmisiuni pentru ca ploua si nu ajungeam la cota ordonata!
      in fine, e greu si complicat, adevarul nu e niciodata de o singura parte, din liceu sau din scoala nu am putut pleca din motive financiare, am vrut sa plec din primul an de liceu si tata a zis "hai acasa, tata, ca oricum nu are cine sa mearga cu vaca, nu asta e problema, de unde scot eu 30.000 pentru primul an de invatamant?"; pentru noi era o suma inimaginabila; in scoala am cautat toate bolile posibile, sa scap, dar... n-a tinut!
      oricum, in clipa cand am putut parasi sistemul, am facut-o ca fulgerul, in ciuda tuturor, familie, colegi, care mi-au spus ca e o greseala! si au avut dreptate! suntem lumi incompatibile, dupa o varsta!
      nu stiu cine e anonimul, probabil un coleg dupa numele stiute!
      repet, nu mi-am sustinut cauza, am spus cum se vede de la mine! si mai sunt multe de spus, dar ce rost are daca chiar ( mai corect "chior"!) comandantul suprem ne face nesimtiti?
      mai vorbim!
      toate cele bune!

      Ștergere
    6. Sigur ca gresesc.
      Si asta pentru ca n-am fost in sistem si nu stiu cum e acolo.
      Faptul ca sint informat nu inseamna ca stiu.
      Intr-adevar sint multe de spus ,desi din partea mea nu sint impotriva voastra sau a institutiei pe care ati reprezentat-o sau inca o mai reprezentati.
      Ma deranjeaza doar dramatizarile repetate.Si daca o spun si nu o fac romantat,scuze!

      Mult bine !

      Ștergere
    7. nu e nevoie de scuze, cred, hai sa zicem ca le accept in numele anonimului, dar in general postarile (cu exceptia celor despre poezie) au o incarcatura ironica, cel putin asa cred! cafeauata a dat o replica pe masura, un amestec de umor si acceptare, si asa este, ne despartim de trecut zambind!
      anonimul exact asta a zis, "al dracu`aer curat, cand prin preajma erau Porumb sau Dascalu (comandanti de-ai nostri) care aveau alergie la chipuri odihnite, imediat comandau masca pe figura sau fugarirea pe dealuri, vai de bojocii si calcaiele noastre", cam asa am citit eu textul lui, dar, asa cum zici, eu si el cunoastem detaliile, voi nu!
      Dascalu a avut o placere deosebita "sa ma frece", a fost dragoste la prima vedere, din prima si pana in ultima zi am fost cobaiul psihologic, avea o placere sadica sa vada cum ma chinui, cred ca daca ne intalneam la Sibiu l-as fi luat la bataie! Evident ca am fi ras impreuna si am fi baut bere, dar de, trebuie sa ma razbun, nu? :)
      Porumb m-a bagat la arest absolut nemeritat, la Sibiu ne-am strans mana si am povestit de toate... Pacatele tineretilor!
      Asa a zis si anonimul, nu cred ca a dramatizat sa impresioneze pe cineva!
      Hai sa inchidem subiectul!
      O sa ne scoatem ochii la o bere, da? :)

      Ștergere
  3. Respect !
    Pentru cei care sint,pentru cei care au fost.

    Pe linga toate celelalte, e clar ca sinteti experti in manevre cu degetul...

    O noua saptamina placuta, iti doresc !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. multumim!
      :) doar la punte si linii, Alex! :)
      saptamana faina si voua!

      Ștergere