joi, 10 ianuarie 2013

Analize gratuite

-Am cumpărat "pâine bătută"!
-Ei şi? 
-Păi "ei şi", ieri am rămas surprins văzând pâinea cu o culoare "altfel" şi imediat mi-a sărit în ochi şi denumirea! 
-Aşa, şi?
-Mă `nervezi, ideea e că azi... niet pâine în raft! Adică cum? Vedeta de ieri o fo` momeală? Pâine bătută, am comandat cu o voce fermă, de ne-non-habarnist! Şi reţine, magazinul era plin de oameni!
-Aşa...
-Dacă îl aud şi pe "şi"... Booon, m-am calmat! Vânzătoarea, tânără, drăguţă, a oscilat cateva miimi de clipă cu privirea între raft şi mine apoi a mers "în spate" şi mi-a adus pâinea comandată! Am mulţumit cu un zâmbet frumos (ştiiiu, ho, asta se întâmplă numai în imaginaţia mea!) şi am ieşit din incintă de parcă eram Cassius Clay după ce l-a doborât pe Sony Linston!
-Cine-s ăş...
-Cântăreţi de rap, lasă, nu-ţi mai bate capul! Mergi cu mine la laboratorul Academiei de Panificaţie din Cugir?
-Merg!

Nu se poate să ies în oraş fără să trec pe la Animal!

Curios, grilajul deschis!
Speranţe deşarte! Uşa... closed!
Un "locuitor al Raiului" cu nasul pe sus, parcă nici nu existam, geaba l-am fluierat, întărâtat, strigat, etc.!


Casa de cultură!

Mărginimea!
Disensiuni! Dacă până aici trotuarul şi rigola au mers "braţ la braţ", aici s-au certat!
O poză perfectă pentru miercurea viitoare! Dar cum ştiu sigur că o să uit până atunci, mai bine o postez!
Şi iată-ne şi la laborator!
Analize morfologice:

Analize "de specialitate":
Analize organoleptice:
Concluzia: o "pâine bătută" BUNĂ RăU! Miezul se desprinde în fâşii, "ca la mama", iar gustul e ceva deosebit, nu am mai întalnit până acum, aluatul parcă ar fi fost făcut cu bere!
Şi pentru că nu există zi fără lipie, (dependenţa, mama ei!), iată-le şi comparativ!


Poftă mare!

26 de comentarii:

  1. painea aia incepe sa mi starneasca oarece ...pofte!
    noroc cu catelul mandru...:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) primul pas e cel mai greu, dupa care... lipie la greu! :)
      da-l incolo de catel ca m-a enervat! nici cand i-am spus ca o sa apara pe prima pagina in revista "catelul aratos" nu m-a bagat in seama!
      asa ca il ignor si eu! :)

      Ștergere
  2. Adica batutul painii o face "fasioasa ca la mama"? interesant...
    Dar zi-mi, rogu-te, cum o bat? Parca imi faci pofta sa fac si eu.

    p.s.mi se pare trist orasul..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu m-am gandit pana acum ca e trist, desi e posibil, daca ma gandesc si la pozele de ieri.
      probabil e si normal! "locul unde nu se intampla nimic"! nu tu un film, nu tu un spectacol, macar odata pe luna!

      vezi ca uit? vezi? pai am intrebat! raspunsul e acesta: "paine batuta" inseamna o paine coapta foarte tare apoi se bate sa ii cada coaja!
      de ce e miezul "in fasii"? aici e maiestria modelatorilor! a persoanelor care framanta painea! la fabrica in care am lucrat, cea mai scumpa paine era "paina extra", dar arata ca un cozonac impletit si era aromata si aproape dulce ca un cozonac! dar era si munca! se impleteau patru fasii de aluat! stii cum era miezul? alb si pufos si se lua asa, in semicercuri! o nebunie!
      seara buna!

      Ștergere
    2. Aaaaa, stiu cum e acum ca mi-ai explicat faza cu batutul.
      Nu, e trist ca e gri si fara pic de zapada, nu traim o iarna cinstita.

      Ștergere
    3. Sunt multumit ca a fost zapada in perioada sarbatorilor! Daca ar fi dupa mine, iarna ar avea temperatura medie +25 grade celsius! :)

      Ștergere
  3. Ce fel de iarnă aveți acolo, meștere, fără pic de zăpadă? :-??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Servus! Un ger... Aveam turturi in mustata, cand am intrat la posta! Zapada ati luat-o voi, "la centru", ca asa se intampla cand esti "regiune"! :)

      Ștergere
  4. Buna seara, Vasile :)
    La noi acasa, "painea batuta", este specialitatea casei. De cand ma stiu eu pe aceasta lume, la noi acasa sambata dimineata la ora patru, se scot painile din cuptor, si acolo se si bat de coaja. Cea mai mica paine, la noi are 3kg, cea mai mare 5kg, incat sa ajunga pentru o saptamana si nu se intareste. Nu facem altfel de paini. Aluatul, nu se pune in tavi, ci pe suport de frunza de varza si asa se introduc in cuptor pentru coacere. E un intreg proces tehnologic.
    Ce vreau sa mai spun. Pentru dospit, noi nu folosim drojdia, ci folosim, maiaua mama(aluat vechi), adica o mica parte de aluat pe care-l luam si-o punem intr-un borcan, inainte de-a cantari aluatul dospit pentru o paine, urmand apoi sa sogam painea. Iar maiaua o improspatam in fiecare saptamana.
    Gustul paini este unic si se pastreaza aroma boabelor de grau. Iar mirosul... cuceritor!
    O seara minunata iti doresc, Vasile! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uimitor! Mi-ai adus aminte de cate ritualuri se ocupa mama pana baga painea in cuptor, apoi scosul painii! Era ceva foarte important si, adevarat, cu efect pe termen lung! Mama tinea painea intr-un cos de nuiele, cos acoperit cu o fata de masa si painea nu se intarea deloc! Uite, inghit in sec numai cand ma gandesc la coaja galbena din partea de jos a painilor!
      Exagerez daca iti propun sa filmezi "facutul painii"? E un documentar!

      Ștergere
    2. Nu, nu, exagerezi, poate am sa filmez candva. Sper sa nu te superi. Nu prea sunt eu cu filmarile si fotografiile! Acasa este de lucru.
      La fel tinem si noi painea, in cosuri de nuiele, capitonate cu panza alba de in, tesuta in casa, iar de framantat, o framantam numai in coveti speciale din lemn. Noi inca pastram acele unelte arhaice... si incercam sa pastram obiceiurile stravechi. :)

      Ștergere
    3. De ce sa ma supar? Ai dreptate, atunci cand iti curge transpiratia pe frunte, numai de poze nu mai ai timp! Asa e! Dar eu ma gandesc exact la aspectul de documentar, nu credeam ca mai foloseste cineva! O spun cu admiratie! Si e pacat sa nu pastrezi imagini!

      Ștergere
  5. :) mi-a placut istorioara! si completarile de la comentarii :)
    De cand sunt in Germania, eu nu mai mananc paine decat la gustarea de la serviciu. Pe la ora 11. Atât. Si mi-e bine si ma amuz, de cate ori avem in vizita români la masa :))
    O seara faina sa ai!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) eu mananc o lipie pe zi! si e pe post de "delicatesa"! Mancarea o servesc cu paine, normal! :)

      Ștergere
  6. oare de ce sunt bune lucrurile care ingrasa?...vorbeam singura si eu! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) eu ma bucur ca ingrasa, mie imi pare rau ca unele sunt imorale! :) m-a luat gura pe dinainte! :)

      Ștergere
  7. hahaha...asta se numeste sadism !!!!...
    P.S. Nu are tensiunea cam mare (152/101) ? :)) Cu pulsul sta relativ bine...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. adica painea e de vita nobile? De Sade ala era conte sau marchiz! Frumos gand!
      Vai de capul ei tensiune, e luata pe incheietura mainii, intr-o pozitie de gimnast la circ! :)
      E mare? Buuun, uite ca mai creste ceva in Romania! :)

      Ștergere
  8. Pe noi (stii tu care doi) ne-ai innebunit cu Animal! In fiecare magazin ne uitam dupa el si... nimic! A devenit o mini obsesie.
    Chau-chau-ul este un exemplar tare frumos, teoretic are limba mov.
    Tare mi-ar place sa traiesc intr-un oras atat de linistit, asa ca ... te invidiez si iti doresc
    Buna dimineata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :) Da de ce sa va innebunesc? Am si eu o toana... de copil, chiar trebuie sa va puneti la mintea mea? :)
      No servus!

      Ștergere
  9. Imi place prezentarea despre piinea batuta!Problema cu zapada...,am o propunere.Voi teleporta un sfert macar din zapada din regiunea mea si echilibram situatia.Eu nu locuiec in centru,ci doar mai la nord- est,la granita U.E.O zi deosebita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puteam sa jur ca esti clujeanca! Clujeanca sau clujanca? Am vazut pe bloguri niste analize gramaticale de am ramas fara aer!
      Tare mult mi-au placut acele meleaguri...
      Omul propune, Dumnezeu dispune!
      Am intrebat la primarie de portal (sa trimiti zapada!) si... e in reparatii! :)
      Zi frumoasa si tie!

      Ștergere
    2. Dupa ce criterii ai crezut asta?!Imi pare rau cu "portalul", insa eu cred ca nu aveti masini pentru dezapezit,avind in vedere lipsa zapezii:))Oricum o trimiteam gratis,chiar daca in zilele noastre totul se comercializeaza!Pacat,voiam sa fac un bine comunitatii de acolo....!

      Ștergere
    3. :) Nu stiu daca au fost "criterii", asa am dedus, din "indicii sigure"! :)
      Frig este, acum sunt -3 grade, zapada a fost exact pana la boboteaza, oricum eu sunt multumit ca nu e viscol!
      Intentia conteaza, asadar binele a fost facut! :)

      Ștergere
  10. Ce catel adorabil. Si cel care pazea casa stapanului e invadatori era simpatic in felul lui:)

    Cat despre analize... asa sa tot fie.

    Zi buna sa aveti!

    RăspundețiȘtergere