joi, 29 noiembrie 2012

În muzica serii




Înserare

S-a înserat. Uşor se-nalţă fumul De prin ogeaguri către bolta vastă, Domol coboară turma de pe coastă, Umplând cu larma de talange drumul. Blând, florile, în liniştea lor castă, Îşi dăruiesc văzduhului parfumul, Şi noaptea-şi cerne peste toate scrumul... Ici-colo numai licăre-o fereastră... Un clopot plânge-o clipă, şi-apoi tace... Luceafărul în alba-i strălucire Răsare sus... Şi-atâta sfântă pace Domneşte-acuma peste-ntreaga fire, Că sufletul aripile-şi desface Ca să se piardă în nemărginire...

Stefan Octavian Iosif

Înserare de toamnă

Ziua alunecă, trăgând după ea
prin fereastra joasă, culorile joase,
de parcă-ai fi împins-o cu mâinile subţiri
pe care le-ai ridicat din îmbrăţişarea mea.
Steaua neagră a pletelor tale
îmi răsare, scânteind,
în dreptul inimii,
când iedera uscată bate ritmic în geam
un tot mai îndepărtat şi mai negru tam-tam
al secundelor noastre nedezlegate.
Ziua alunecă spre cenuşiu, spre negru,
smulgând frunzele şi trăgând de pe cer
tavanul alburiu al norilor goi,
şi-un relief de munţi, întors spre noi,
izbucneşte deasupra, urcând,
coborând.

Nichita Stănescu

14 comentarii:

  1. Am venit, am citit versurile, am ascultat muzica si, poate datorita norilor cenusii (tare-mi place atmosfera de gen), am plecat fara sa las un semn ca am trecut pe aici - am plutit! - dar am revenit :) si iti urez:
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sub nori cenusii
      In muzica serii
      Mesaje tarzii
      Placute vederii! :)

      Seara buna!

      Ștergere
  2. Răspunsuri
    1. Stau asa, cu ochi-n nouri,
      Peste dealuri, ca o boare
      Se strecoara prin frunzisuri:
      "Minunata inserare!"

      >:D<

      Ștergere
  3. Ehei... ce muzica! Au avut si au si ungurii cateva "specimene" adevarate. Scuze, nu ma pot abtine sa nu-i laud!
    Vad ca si cerul Cugirului este acoperit, ca si cel al Clujului, dar e frumos tare. Si am vazut Luna intr-o forma de zile mari!
    Buna dimineata, fac o cafea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ehe, si ce specimene! Omega inca imi e foarte draga cu piesa lor "Fata cu parul ca perla"! Neoton Familia... Si-or mai fi!

      :)
      Mai ce-mi place, "buna dimineata", beau si cafeaua si gata, mi-am facut tabieturile de maine! :))

      Ștergere
  4. Superb :) imi place sa vad ca din ce in ce mai multi oameni iubesc sa fotografieze ce le iese in cale .... o seara cat mai faina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :)
      Corect!
      "Seara e un hoinar
      ce mi-a iesit in drum
      si este-n poze-acum
      seara..."

      Seara faina si tie!

      Ștergere
  5. Fain. Exact ce imi trebuia la sfarsitul unei zile zbuciumate.
    Multam tare mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa-ti creasca mari papusile!
      Care te obosesc mai tare, cele care-si fac zgarieturi cu bicicleta sau cele "handmade"? :)
      Cu multa placere!
      Zi buna sa ai, sa aveti!

      Ștergere
  6. tot sa colinzi prin seara cu asa muzici, cu asa versuri...
    neatza!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna dimineata! :)
      pacat ca prin parcul blogului nu era nimeni, asa ca am ascultat singur...

      Ștergere
  7. Incantatoare combinatia, Vasile! Imi place mult mult de tot si-am revenit din nou.
    Joi seara, n-am reusit sa las niciun gand al meu si mi-a parut asa rau. Nu stiu de ce... cred ca din cauza unei erori tehnice.
    Iti multumesc mult pentru momentele minunate pe care le-am petrecut aici la tine!
    O seara cat se poate de frumoasa iti doresc, Vasile, cu mult drag!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-ti mai face probleme!
      Pentru mine este important ca existi! A da sau a nu da semn e secundar!
      Sanatosi sa fim!
      Seara cu multa muzica sa ai!

      Ștergere